Tóth Gábor
| személyes | napló | zenesarok | hangszereim | zenekaraim | kritikáim | fórum | Diablo | Nekropédia |


A HARCOS NEKROMANTA


Ez a kari bizony harcol. Fizikai támadást használ, és pavlov segítségével megtudhatjuk hogyan lehetséges ez single magatalálósan, HC-ben úgy, hogy Hell Baalt is leüthetjük vele! Merthogy igen, ez a kari HC is egyben.


< < < Diablo-s sarok

O O A nekromanta

O O Runolás

O O Csontváz idéző

O O Bonemancer

O O Poisoner

O O Reviver

O O Vérgólem-idéző

O O Hibrid nekró

O O Telemancer

O O Harcos nekró

O O Hardcore nekró I.

O O Hardcore nekró II.

O O Szerzők

Melee nekromanta

Patch 1.10 - 1.13.

PvM:+++3+
PvP:+++++

A harcos nekró tipikus példája a játékosok kíváncsisága és a véletlen szerencsés találkozásának. Tökéletes fun-build ami törődést igényel, és mivel főleg az ellenfél képességeinek korlátozásával operál, Sims-szerű casual-gamingnek ad teret.

Amplify Damage: 1
Decrepify: 3
Dim Vision: 20
Bone Wall: 20
Bone Prison: 20
Bone Armor 1-20
Lower resist 20
Clay Golem 5
Summon resist 5
Golem Mastery 5


(kép 2.) A legtöbben erre tartják képesnek mindössze a melee (avagy közelharcos) nekrót, de valójában épp olyan biztonságos – csak még sokkal lassabb – mint bármely másik nekromantafejlesztés.
Nem összekeverendő a fejlesztés a poison dagger nekróval!



2. kép


A karakter alapja a Dim Vison nevű csoda, ugyanis ennek hála nem fogunk elpatkolni az első pár szint után. Hátránya hogy bossokra nem hat, de egyébként szinte minden képességet (pl. felélesztések, bármilyen távolsági támadás) kikapcsol, és ennek köszönhetjük, hogy egyszere soha nem fog hozzánkférni háromnál több ellenfél (ha mégis, akkor valamit rosszul csinálunk).

Természetesen nekromantához méltón számos képességet fogunk beállítani a gyorsbillentyűkre.
Elsőnek az amplify damage-t említeném meg, mely az első szinteken szinte kizárólagos átkunk lesz, később pedig a fizikai immunitás ellenszere -bár elég gyakori az olyan boss aminél még ez sem lesz elég, így elemi sebzéseket is illik gyűjtögetni. Ám egynél több pontot nem érdemes erre szánni az "egy lényen egy átok lehet" szabály miatt – egyszerre egy lényt vonjunk ki a DimVision hatása alól (kép a menüsor mellett).
Természetesen a decrepify, a jó öreg bossgyilkos sem maradhat ki a sorból. Ugyanazt csinálja amit már jól megszoktunk máskor is, így több szót nem is vesztegetnék itt rá, legfeljebb annyit, hogy fontoljuk meg, miből származik aktuálisan nagyobb hasznunk: ha a lény gyengébb tulajdonságokkal bír, vagy ha a speciális képességeit nem használhatja?
Bone armor (BA): a synergie rendszer tette használhatóvá, a Dim Vision mellett a másik alapvető képességünk az életbenmaradáshoz. Mivel a synjei jobban erősítik, így mielőtt ezt 1 pont fölé emelnénk, előbb azokat kell maxolni. Itt lehet pontokat spórolni, azaz ez az a pont, ahol a build valamennyire egyéni ízlésünk szerint alakítható. 1 és 20 pont között rakunk ugyanis magára a Bone Armorra pontot képességeinknek és stílusunknak megfelelően, az pedig 19 opcionális pont. Mire lehet elkölteni?

Első tippünk a Corpse Explosion. Egyébként is előkövetelmény a Bone Prisonhöz, és Hellen a Fallen Shamanok nagyon messziről is képesek feltámasztani, így testpusztításra végülis szükségünk lesz, azaz ezt a skillt is hasznáni fogjuk. Ha valaki támadó skillt akar belőle csinálni, ám tessék – jelentősen gyorsíthatja a játékmenetet. Sajnos viszont erősebbek ettől nem leszünk.
Második lehetőség egy masszív Clay Golem. Adjunk neki jó sok életerőt, és ha több boss ellen kell harcolnunk, hasznos lehet. Én személy szerint nem használtam.
A megmaradó pontokat én a Lower Resistbe öltem, de csak azért, mert szerettem mindent megölni. Ez a karakter pedig képes rá – egyetlen kivétellel: Stone skin maggotok hellen. Azok ellen a fizikai sebzés és a szokásos technikáink nem érnek semmit. Be kell tehát szerezni ellenük egy Djinn Slayert, rájukrakni a Lower Resistet – vagy kikerülni a nyomorultakat, amire viszont nem mindíg van lehetőség a Maggot's Lairben.
Elképzelhető egyébként még pár pontnyi Terror, vagy Attract, Life Tap – használd a fantáziád.

A Dim vision esetleg egyeseket arra csábítana, hogy alacsony szinten átrohanjanak egyes pályákon. ezt nem ajánlanám, mivel ez a karakter úgyszólván képtelen a runra – egy kivételtől eltekintve, amit később említenék meg.

Visszatérve a skilljeinkhez: a Bone Wall legtöbbször haszontalan – viszont célpont nélkül lerakható. Az Ancientek ellen ezzel a skillel lehet előre felkészülni a harcra.
A Bone Prisonben már több a lehetőség. Mivel nincs korlátozva egyszerre mennyit lehet lerakni belőlük, így akár egész képernyőket is elboríthatunk velük egyszerre, ezzel megakadályozva bármilyen mozgási lehetőséget – a lények még megvakítva is hajlamosak mászkálni egy adott sugarú körben (3-4. kép). Egy helyen elengedhetetlen a használata: Hell bocipályán. Nem szabad elfeledkezni használata során a hatóidejéről, melynek lejártával a falak maguktól összeomlanak. Nagy előnye még, hogy az általunk használt fegyverek átérnek rajta, de erről majd a felszerelésnél. Továbbá mivel nagy mennyiségben használjuk mikor használjuk, nem árt ha a mercnek Insight-ot adunk a kezébe, nehogy kifogyjunk a manából.



3-4. kép


Íme a felszerelésünk végső darabja (5. kép). Éppoly' fontos mint az átkaink. De természetesen meg is kell tudni szerezni. B.neten természetesen nem egy nagy probléma – egyedül az 5lukas harci kasza amit önerőből kell majd összehoznunk, mert olyat tuti nem árulnak. Más fegyver nem jó, ugyanis feltétlen az Obedience rúnaszóra lesz szükségünk, az meg csak Polearmba megy bele, amiből a két kaszán kívül minden túl lassú, a sima kasza pedig túl rövid. Miért is fontos a fegyvereink hosszúsága? Nos, mint tapasztalhatjuk, egy lény amin Dim Vision van, megtámadható úgy egy legalább 3 range-ű fegyverrel, hogy nem támad vissza! Minél hosszabb a vas, annál könnyebb előidézni ezt. Nyilván sokan sajnálkoznak a pajzs elvesztésén, és már el is kezdték törni a fejüket holmi damred cuccok listáján. Nekik szól ez a bekezdés: a damredet el lehet felejteni, mivel elsőként mindíg a Bone Amrort számolja a program. Van még egy csodája a BA-nak ezen felül, aminek viszont örülni fogunk: semmissé teszi a hit recoveryt, azaz bárki üt meg, az nem befolyásolja a támadásaink gyakoriságát. A blokkolási sebességünk ellenben borzalmas, így ha valaki pajzsot fogna a kezébe, az könnyen kerülhetne blocklock alá. A BA másik csodája pedig: (majdnem) immunitás Corpse Explosion ellen. Amit viszont nem ajánlok próbára tenni, az Nihlatak kígyói – ha vannak, inkább lépjünk ki.



5. kép


Pajzsot mindazonáltal a korai szinteken fogunk használni – a resistek miatt. Ennek oka ismételten a borzamasan alacsony életerőnk (a vita ezen nem sokat segít, 150-175 fölé nemigen érdemes emelni). Ugyan a BA miatt 100%-ban immunisak leszünk a támadások fizikai részére, de az elelmi sebzésekre nem. Magasabb szinten ki fog derülni, hogy a lények elemi sebzéshányada valójában elég kicsi általánosságban, de Normal Durielnél még gyújtósnak sem leszünk jók ha nincs nálunk egy Ancient’s Pledge, vagy valami még komolyabb resistnövelés. A másik hely ahol megéri pajzsot használni, azok az Oblivion Knightok – rájuk és Listerékre nem hat a Dim Vision. Az oblik ellen ha befér (például switchre), egy Safety crafted pajzsot tudok javasolni, ami Act2-ben a Greater Mumyk ellen is jó szolgálatot tehet (főleg ha multiply shot képességet kap valamelyik).

A felszerelés kérdése: Normalon a +life-os tárgyak fognak bejönni leginkább; Hell előtt pedig AR-es bónuszokat nagyon érdemes gyűjteni: ami Hellen 2% találati arányt jelent, az Nightmare-en még gyakran 10%-ot (100 AR gyűrűk tipikusan ilyenek)!
A karakter lassú, így valahonnan cbf-et kell szereznünk a cold sebzésű lényekhez. A legkönnyebb megoldás erre egy Hawkmail beszerzése, amit Nightmare-en egy Duriel’sre cserélünk. Ha cuccolt karakterünk van, egy Tyrael’s már nem csak díszként szolgál!
Jó, könnyen kiverhető unique-okat nemigen hordhatunk ezzel a karakterrel egyébként, így a legtöbb felszerelési tárgyunk valószínűleg rare lesz. De természetesen mindíg van esély valami jóra, valamint kesztyűből megfontolandó egy Blood crafted, sisaknak pedig egy Biggin’s Bonnet (növeli a sebzést). Cipőből a runjainkhoz egy Cthon’s thread kötelező – ennél több staminát és gyorsítást más nem ad.

Igen, lehetséges runolni ezzel a karakterrel, három helyen meg is éri. Az egyik Normal Rakanishu: belőle Biggin’s Bonnet és Gull eshet.
A második hely amire befizethetünk Nightmare Mephisto. Ezt úgy kell csinálni, hogy leszaladunk, Mefihez felérve BoneWallal elzárjuk mindennek az útját ami követett minket, befutunk a piros portalhoz, majd felteleportálunk a városba hogy magunk mellé vegyük a mercet. Igazán kényelmetlen procedúra, de a Duriel’s miatt megéri.
A harmadik, és egyben legutolsó runolt hely Hell Countess lesz. Lehetséges runolni, bár némi gyakorlat kell hozzá – viszont az Obedience összerakásához nemigen van más választásunk. Először is le kell futnunk a legalsó szintre – ez ugyanolyan mint bármely más karakterrel. Ott be kell futni a Countess kamrája elé. Győződjünk meg róla hogy senki nem támad ránk, aztán DimVisionnel vakítsuk meg a Countess barátnőit, majd csaljuk kifelé őkelmét (ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy menjünk be a Countess kamrájába). Hogy ne tudjon majd elszaladni, és hogy ne kelljen annyit foglalkozni a minionjaival, BoneWallal húzzunk határt a Countess és a többiek közé. Egy menet kb. 5 percet vesz igénybe.



6. kép
A kísérő hatása az AR-re. Fent a karakterlap belépéskori állapota látható. Alatta az Enchant aktiválásakor, legalul meg Enchant + Blessed Aim


Támadóerő tekintetében természetesen nagyban fogunk támaszkodni a mercre – úgy sebzésben, mint a megfelelő találati arány elérésében (6. kép). Válasszunk tehát BlessedAimes segítőt. A játék nagyrészében a találati arányunk így is 50% környékén fog ingadozni, de ha már megvan az állandónak kitalált felszerelésünk, akkor lesz annyi pontunk hogy a DEX-et Hell végére felnyomjuk akár 175-200-ra, és akkor már a merc nélkül is olyan találati arányunk lesz, hogy öröm nézni. De úgyis mindenkit az érdekel, milyen fegyvert használjunk, nemigaz? Nos, az elején szinte mindegy, de ha szert tudunk tenni rá, akkor egy The Chieftaint javaslok Normalra. Mivel Energyre egyetlen pontot sem fogunk rakni, de intenzíven varázsolunk, jól fog jönni ez minden szempontból; nightmare-en ez viszont már elég kevés, le kell cserélni. Egy egyszerű de hatásos csere az Honor rúnaszó Nagaban – esetleg rögtön aggathatunk magunkra egy Insight-ot, ha van hozzá rúnánk és van mibe rakni (kivételesen reménykedjünk nagy AR-bónusz tulajdonságban). Természetesen minden körülmények között kellemes tud lenni ha a fegyverünk rendelkezik ignores target defense képességgel – ha találunk olyat ne dobjuk el, legalábbis addig míg nem rendelkezünk Obedience-el. Hell elején leszünk igazán gondban, Act1-ből egyszerűen nem juthatunk tovább Obedience nélkül, de ha valahogy át is vergődnénk, az Arcane Sanctuaryban végképp utunkat fogják állni a szellemek. Egyesek ugyan esküsznek az Immortal King’s kalapácsára Obedience helyett, de szerintem nem éri meg a befektetés.

A build felépítése:

Kezdetben 1-1 pontot rakjunk az Amplifyra és a Bone Armorra. Sajna a BA kezdetben igen drága, nemigen lesz hozzá manánk. A többi alapskill előkövetelményéhez szépen rakosgassuk a pontokat, minden egyéb pontot pedig a Dim Visionbe rakjunk, amíg el nem érünk 10 másodpercnyi hatóidőt. A későbbiekben se feledkezzünk majd el erről a skillről, mert minden nehézségi fokon erősen megnyírbálják a hatóidőt, így lépcsőzetesen fel kell tudnunk majd fejleszteni.
Ha a Dim Visonnel boldogulunk, akkor a fennmaradó pontokat a Bone Armor synjeibe rakjuk. Ez elég sokáig el fog tartani, nemigen lesz lehetőségünk bármi mást fejleszteni, beleértve az opcionális Clay Golemet is (többek között én ezért sem kezdtem annak összerakásába).
A decrepifyba rögtön érdemes annyi pontot rakni, hogy használhatóvá tegyük, aztán elfeledkezni róla. Ez nálam mindössze 3 pontos skillt eredményezett – ekkor már 2-3 ütést be tudtam vinni az újracastolás előtt. Hiába, ez már ilyen precíziós szakma :)
Végül pedig ha az alapbuilddel végeztünk, már oda rakunk pontokat, ahova kényelmesnek találjuk.

Még egyvalamit emelnék ki: az Ancientek elleni harcot. Normalon és Nightmare-en ez nem jelenthet megoldhatatlan problémát italokkal teli öv mellett, folytonos decrepifyt castolva, de Hellen ezzel a builddel is trükközni kell. Először is rakjunk le pár Bone Wallt az Ősöknek mielőtt felélesztenénk őket. Aztán vonuljunk el a térkép szélére míg szétverik a falakat. Az esetek túlnyomó többségében egyetlen Ancient fog követni bennünket, az pedig eléggé leegyszerűsíti a dolgokat. A sebzésünk miatt nemigen kell aggódnunk: ha nem kapott az illető PI-t (stone skin képességnél előfordul), akkor a hihetetlenül magas Crushing Blownk elég jól fogja sebezni.
Amennyiben a másik két Ős egyszerre szakad a nyakunkba, akkor sem kell kétségbeesni. Madawcra pakoljunk annyi Bone Prisont amennyit nem szégyellünk – ezzel ki is vontuk a forgalomból. Csapjuk le a második Ancientünket. Madwac egyáltalán semmilyen veszélyt nem fog ránk jelenteni, mert a csontokon továbbra is át tudunk ütni, míg Madawc mindíg kénytelen lesz azt támadni.

Ha mindent jól csináltunk, előbb-utóbb élvezhetjük ezt a jelenetet: (7. kép).



7. kép


Battle-Neten:
Strength: alap
Dexterity: 100+
Vitality: minél többet
Energy: alap

Single-ben:
Strength: cuccokhoz (~150)
Dexterity: 175
Vitality: 150-175
Energy: alap

Ideális viselet harcos nekrók számára:
- szögletes zárójelben a tárgyhoz szükséges Strength, illetve karakterszint -


Biggin's Bonnet Cap
Metalgrid Amulet
Tyrael's Might Sacred Armor
2 Dwarf Star Ring (vagy az egyik helyett Carrion Wind)
Thundergod's Vigor War Belt / Goldwrap Heavy Belt/ Credendum Mithril Coil
Venom Grip Demonhide Gloves (még jobb hasnló Blood Crafted IAS-el)
Treads of Cthon Chain Boots, Infernostride Demonhide Boots / Tearhaunch Greaves


A leírást pavlov készítette 1.12. alatt.